onsdag 20. februar 2008

Ting 8: Podcast

Begrepet "Podcast" har jeg hørt rundt om kring, særlig noen radioprogram som sier at man kan høre på dem på podcast. Jeg har egentlig ikke hatt den fjerneste anelse på hva det har vært, men nå innser jeg jo at det er jo genialt. For eksempel Filmpolitiet på P3 får jeg aldri med meg, men nå la jeg det inn på Bloglines slik at jeg kan høre på sendingene når det passer meg.

Jeg brukte Podcaster.no for å finne noen podcaster jeg likte, og det var en fin inngangsport når man er usikker på hva man er ute etter.

Det ser ut til at mange podcaster bruker iTunes til å spille av, og selv om jeg ikke er noen fan av Apple er jo programmet gratis å laste ned og lett å bruke. Med iTunes fikk jeg til å få en podcast fra Kommisjonen på Kanal24.

Dette skal jeg bruke mye mer, kjempemorsomt.

Ingen kommentarer: